Krtr.ee - Kaunis Reaalne Tark Rõõmsameelne

Rasedusest Taastumine - Lihtsad Harjutused

Rasedus on naise elus üks suurimaid muutusi, mis võib mõjutada tema füüsilist ja vaimset tervist. Rasedusest taastumine on oluline osa naise tervisest ja taastumine võtab aega. Keisrilõike korral võib see protsess võtta kauem aega kui loomuliku sünnituse korral. Kuid sünnitusjärgne taastumine ei ole võimatu. Artiklis käsitletakse lihtsaid harjutusi, mis aitavad taastuda pärast sünnitust.

Miks on harjutamine oluline rasedusest taastumisel

Raseduse aegne kehakaalu tõus, vaagnapõhjalihaste ja kõhulihaste nõrgenemine, kõhulihaste eraldumine ja kehaasendi muutused võivad mõjutada naise keha funktsioonide toimimist sünnituse järgselt. Harjutamine aitab taastada kehatoonust ja funktsionaalsust. Siin on mõned põhjused, miks harjutamine on oluline rasedusest taastumisel:

Lihastoonuse parandamine

Sünnituse ajal võivad naise keha lihased nõrgeneneda ja lõtvuda. Harjutamine aitab parandada lihastoonust. Tugevad lihased võivad vähendada valu ja vaevusi ning aidata tõhusalt toetada naise selga, vaagnat, alaselga ja kõhtu.

Inkontinentsi ennetamine

Inkontinents on üks levinumaid vaagnapõhja häireid pärast sünnitust, mis võib mõjutada naise sotsiaalset ja füüsilist heaolu. Harjutamine võib aitada ennetada seda häiret ja tugevdada vaagnapõhjalihaseid.

Sünnitusjärgse depressiooni ennetamine

Harjutamine võib aidata ennetada sünnitusjärgset depressiooni, sest see vabastab kehas endorfiine. Endorfiinid on hormoonid, mis suurendavad õnnetunnet ja vähendavad stressi.

Vaagnapõhjalihaste tugevdamine

Vaagnapõhjalihaste anatoomia

Vaagnapõhjalihased moodustavad naise anatoomias ketta, mis toetab emakat ja urogenitaaltrakti organit ning aitab reguleerida uriini ja väljaheidete eritumist.

Lihtsad harjutused nende tugevdamiseks

Kegeli harjutusi peetakse üheks parimaks viisiks tugevdada vaagnapõhjalihaseid. Selle harjutuse jaoks on vaja asuda mugavalt ja pingeid vältides. Allpool on toodud lihtne samm-sammuline juhend, kuidas Kegeli harjutusi teha:

  • Lihaste leidmiseks peate urineerimisel ajutiselt urineerimist peatama
  • Suruge vaagnapõhjalihaseid kokku 10-15 korda
  • Hoidke pinget 10 sekundit ja seejärel lõdvestuge 10 sekundit
  • Korrake 15-20 minutit päeva jooksul

Kõhulihaste taastamine

Kõhulihaste anatoomia

Kõhu- ja seljalihased moodustavad koos omamoodi "vöö", mis toetab selgroogu ja aitab hoida kehaasendit. Raseduse ajal nõrgenevad kõhulihased ja nende hoidmiseks tuleb teha harjutusi.

Kuidas taastada kõhulihaste toonus

Kõhulihaste taastamiseks on oluline teha korrektseid harjutusi ja vältida liikumist, mis võib kõhulihaste eraldumist süvendada. Allpool on toodud lihtne juhend, kuidas taastada kõhulihaste toonus:

  • Hoidke selja sirge ja jalad tihedalt koos
  • Tõmmake naba sisse sügavale ja tugevalt
  • Hoidke pinget 10 sekundit ja seejärel lõdvestage
  • Korrake 10-15 korda, 2-3 korda päevas

Kõhu- ja seljalihaste funktsioon koos

Kõhulihaste ja seljalihaste koos töötamine aitab tugevdada keha keskosa ja parandada lihastoonust. Plank on üks harjutus, mis aitab tugevdada nii kõhu- kui ka seljalihaseid, samuti käsi ja jalgade lihaseid.

Üldised tervisenõuanded

Toitumine ja vedeliku tarbimine

Sünnituse ajal kaotatud vitamiinide ja mineraalide taseme täiendamine on oluline taastumise seisukohalt. Kindlasti tuleb juua palju vedelikke, eriti vett. Samuti on kasulik süüa tervislikku toitu, mis sisaldab valku, piisavalt süsivesikuid ja rasvu, eriti oluline on süüa rohkesti puu- ja köögivilju.

Unenõuanne

Piisav uni on oluline taastumise seisukohalt. Selleks peaksite leidma aega lõõgastumiseks ja sobiva magamisaseme. Väikeste laste vanematele võib see olla väga raske, seega on kasulik kaasata partner või pereliige, kes aitab lastega tegelda ning annab teile võimaluse puhata.

Seksuaalne taastumine

Seksuaalne taastumine võib olla sünnitusjärgse taastumise oluline aspekt. Kuid see ei ole alati kohe võimalik. Alustada tuleks suhete taastamisest ja läheduse tagasi saamisest. Seksuaalvahekordade taasalustamine ei hõlmaks füüsilisi harjutusi, vaid pigem vestlust, mida on oluline pidada oma partneriga.

Rasedusest taastumine on oluline osa naiste tervisest. Harjutamine on võti naise tervislikku rasedusjärgsesse ellu. Lihastaseme taastamine, vaagnapõhjalihaste ja kõhu toonuse taastamine ning üldise tervisliku seisundi jälgimine on kõik olulised osad lõpliku taastumise tagamiseks. Otsige seega sobivaid harjutusi ja kohandage neid oma individuaalse vajaduse järgi.

Miks on rasedusest taastumine oluline?

Rasedusest taastumine on oluline naiste tervise seisukohalt, sest keha vajab taastumisaega pärast sünnitust.

Millised on rasedusest taastumise peamised eelised?

Rasedusest taastumine aitab parandada lihastoonust ja vältida sünnitusjärgset depressiooni.

Millal peaks naine alustama taastumisharjutusi?

Naine peaks alustama taastumisharjutusi pärast seda, kui tema keha on sünnitusest täielikult taastunud.

Kuidas tugevdada vaagnapõhjalihaseid?

Vaagnapõhjalihaseid saab tugevdada erinevate harjutuste abil, näiteks Kegeli harjutustega.

Kuidas taastada kõhulihaste toonus?

Kõhulihaseid saab taastada erinevate treeningharjutuste ning õige toitumisega.

Kas rasedusest taastumine hõlmab ka toitumist?

Jah, rasedusest taastumine hõlmab ka tervislikku toitumist ja piisavat vedeliku tarbimist.

Kas rasedusest taastumine võib mõjutada seksuaalelu?

Jah, rasedusest taastumine võib mõjutada seksuaalelu, kuid õige treening- ja toitumisprogrammi abil saab seda positiivselt mõjutada.

Millised on peamised soovitused rasedusest taastumisel?

Peamised soovitused rasedusest taastumisel hõlmavad regulaarset treeningut, tervislikku toitumist, piisavalt und ning piisavat vedeliku tarbimist.
Rasedusest Taastumine - Lihtsad Harjutused
Sarnased artiklid:
Naise Südamehaigused - Ohutus Ja Turvalisus

Südamehaigus on naiste hulgas levinud probleem, kuid siiski sageli alahinnatud või isegi ignoreeritud. Naiste südamehaigused on erinevad ja neid ei saa võrrelda meeste [...]

Endometrioos - Diagnoosimine Ja Ravivõimalused

Me teame, et muutuvad hormonaalsed tasemed menstruaaltsükli ajal võivad naise kehal ja emakal olla erinevad tagajärjed. Üks selline probleem, mida kogevad naised, on [...]

Krtr.ee

Kaunis Reaalne Tark Rõõmsameelne

Kaunis Reaalne Tark Rõõmsameelne (K.R.T.R) - Sinu teejuht naiseks olemise rõõmudesse. Täis inspireerivaid lugusid, kasulikke nõuandeid ja kaunist sisu, mis kõnetab iga naist. Ole reaalne, ole tark, ole rõõmus - ole K.R.T.R naine!